Dette prosjektet utviklet jeg da jeg var i Sempro (nå s360).
Gudbrandsdal Energi, stod overfor en utfordring i et konkurransepreget marked. Målet var å skape en unik identitet og bygge en sterkere merkevare. Som kreativt ansvarlig og prosjektleder for denne kampanjen, jobbet jeg det ut konseptet sammenmed teamet i s360 og produksjonsselskapet Tangrystan.
Kjerneideen bak Gudbrandsdal Energis reklamefilmer var å bryte bort fra den tradisjonelle, pris- og produktfokuserte reklamen i strømmarkedet. Vi ønsket å fange publikums oppmerksomhet ved å fortelle mosomme historier Gudbrandsdal Energis dedikasjon til utmerket kundeservice og konkurransedyktige priser.
Vi produserte en lang reklamefilm med humoristiske krumspring fra sjefen for kundeservice i det nye "GE-universet". Filmene var innrettet mot historiefortelling, og ble supplert med kortere versjoner tilpasset ulike kanaler og SoMe-formater. Humoren i disse filmene var ikke bare en kilde til underholdning, men også et strategisk valg for å øke stoppeffekt, merkekjennskap og engasjement.
Disse filmene ble vist sekvensielt, og ved å benytte seg av en smart visningsstrategi, sørget vi for at de som hadde sett 60% eller mer av hovedfilmen ble eksponert for de nye filmene. Dette bidro til å holde interessen og engasjementet oppe over lengre tid.
Kampanjen bidro til at 2018 ble Gudbrandsdal Energis beste år noensinne. Ved å kombinere humor med en solid fortelling, lyktes vi ikke bare i å øke salget, men også i å styrke Gudbrandsdal Energis posisjon i markedet. Dette er et tydelig bevis på hvordan kreativitet, strategi og forståelse for målgruppen kan føre til en vellykket markedsføringskampanje.
Ønsker du hjelp med kommunikasjon, foto, film eller design til din bedrift?